سلامت نیوز : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از اجرای سنجش سطح توانمندی افراد معلول برای اولین بار در سطح کشور خبر داد.

یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: طرح سنجش سطح توانمندی افراد معلول به صورت پایلوت در حال اجرا است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: این طرح بین گروه های معلول در تمامی استان های کشور بر اساس شاخص های مختلف امتیاز بندی و رتبه بندی می شوند و در نهایت میان گروه ها اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه سنجش سطح توانمندی افراد معلول برای اولین بار صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: فرم هایی تهیه شده و در اختیار ادارات کل بهزیستی در استان های مختلف قرار می گیرد و یکسری اطلاعات عمومی معلولان است که مربوط به وضعیت مسکن، شغل، بیمه، تحصیل و سایر اطلاعات اختصاصی این افراد خواهد بود.
سخنگویی اضافه کرد: همچنین این فرم ها در اختیار افراد معلول قرار می گیرد و عملکرد این افراد مشخص می شود که آیا به تنهایی قادر به تحرک هستند و یا از نظر کارشناسان تا چه اندازه قدرت کار کردن دارند و از نظر اقتصادی درآمد آن ها کفاف می دهد و همچنین از لحاظ اجتماعی در چه جایگاهی قرار دارند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی تصریح کرد: از هر استان 50 پرونده ارسال می شود و افراد طبق این پرونده ها درجه بندی خواهند شد.
وی در پایان یادآور شد: در این طرح به هر فرد معلول نمره ‌ای از صفر تا 100 اعطا می شود و این نمره کارکردهای مختلفی دارد و برای خدمات ارائه شده بر اساس آن تصمیم‌ گیری می شود، در واقع با توجه به این نمره و شاخص ها مشکلات و نیازهای افراد مشخص می شود و به استان ها ابلاغ شده و در نهایت حمایت از افراد معلول با توجه به میزان نیاز و توانمندی افراد معلول واجد شرایط ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha